Supermotocykly Aprilia

Futura je pokusem Aprilie sesadit z trůnu sportovních cestovních motocyklů stroje Honda řady VFR750/800. Futura je těžší a méně výkonnější než Falco. Slučuje výkonnost a praktičnost s elegantním vzhledem typickým pro motocykly značky Aprilia.

Supermotocykly Aprilia - Aprilia SLV 1OOO Falco

Dva roky po modelu RSV Mille uvedla Aprilia na trh SLV 1000 Falco se stejným dvouválcem V používaným u řady RSV. Protože ne každý jezdec toužil po sportovním stroji jako je RSV Mille, nabídl výrobce klidnější model Falco. Jeho motor o 998cm3 měl nižší výkon a poskytoval o 9 kW méně než pohonná jednotka Mille.

Navzdory omezení výkonu a pohodlnějšímu posazení jezdce je konstrukce Falca modernější než u předchozího modelu. Přední teleskopické vidlice Showa a zadní odpružení Sachs jsou plně nastavitelné. Brzdy to Brembo mají účinnost srovnatelnou se závodními stroji.

V mnoha ohledech je SLV 1000 kompromisem mezi továrními stroji RSV a Futura, přičemž modely RSV jsou vhodnější pro závodní okruhy, zatímco Futury se hodí více pro cestování.

Maximální rychlost: 256 km/h
Motor: 998 cm3, kapal, chlazený 8ventilový vidlicový (60°) dvouválec DOHC
Výkon: 88 kW při 9250 ot./min.
Typ rámu: dvojitý hliníkovo-hořčíkový
Rozměry pneumatik: přední 120/70 17, zadní 180/55 17
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestistupňová
Hmotnost: 190 kg

Supermotocykly Aprilia - Aprilia Futura

Futura je pokusem Aprilie sesadit z trůnu sportovních cestovních motocyklů stroje Honda řady VFR750/800. Futura je těžší a méně výkonnější než Falco. Slučuje výkonnost a praktičnost s elegantním vzhledem typickým pro motocykly značky Aprilia. Boční zadní kyvná vidlice umožňuje jednoduchou výměnu kola. Ostré hrany plné kapotáže evokují vynikající aerodynamické vlastnosti a kvalitní ochranu jezdce před větrem.

Inovované uložení výfuku a velký podsedlový tlumič dávají prostor pro montáž rozměrné schránky na zavazadla. Upravený motor RSV přitom poskytuje dostatek výkonu ve středních otáčkách. Pohodlné posazení jezdce je vhodné pro dlouhou rychlou jízdu.

Maximální rychlost: 253 km/h
Motor: 998 cm3, kapal. chlazený 8ventilový vidlicový (60°) dvouválec DOHC
Výkon: 85 kW při 9250 ot./min.
Typ rámu: dvojitý hliníkovo-hořčíkový
Rozměry pneumatik: přední 120/70 17, zadní 180/55 17
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestistupňová
Hmotnost: 210 kg

Supermotocykly Aprilia - Aprilia Mille SP

Zkratka SP v názvu značí Sports Production. Mille SP je v podstatě závodní stroj určený pro běžnou silnici. Navzdory svému vzhledu téměř shodnému s RSV Mille, je Mille SP odlišný prakticky každou součástkou. Motor o objemu 996 cm3 má jiné vrtání i zdvih. Kvůli větším ventilům má stroj pouze jednu zapalovací svíčku na každém válci. Konstrukce rámu je rovněž nová, s možností nastavení pozice motoru, hlavy řízení, čepu kyvné vidlice a tuhosti rámu v rozsahu 20 procent.

Kapotáž je vyrobena z lehkých uhlíkových vláken. Tlumiče Ohlins jsou plně nastavitelné. Mille SP vznikl jako homologační stroj, který továrně umožnil zúčastnit se závodů World Superbike. Byla vyrobena pouze omezená série 150 kusů.

Maximální rychlost: 288 km/h
Motor: 996 cm3,kapal. chlazený 8ventilový vidlicový (60°) dvouválec DOHC
Výkon: 108 kW při 11 000 ot./min.
Typ rámu: dvojitý hliníkový
Rozměry pneumatik: přední 120/70 17, zadní 190/50 17
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestistupňová
Hmotnost: 185 kg

Supermotocykly Aprilia - Aprilia Mille R

Základní model RSV Mille byl zdařilý stroj schopný čelit konkurenci jak na závodních okruzích, tak i na silnici. V roce 1999 Aprilia přišla s verzí RSV Mille R, která byla upravena speciálně pro závodní okruhy. Zvnějšku byly rozdíly stěží postřehnutelné. Erko mělo jednomístné sedlo (dvojité bylo však nadále k dispozici na objednávku). Přední vidlice Ohlins byly plně nastavitelné, stejně jako zadní kyvná vidlice od téhož výrobce.

Model R měl také lehčí litá kola Oz. Motor zůstal beze změn. Úpravy naopak zasáhly šasi. Mille R je o 4 kg lehčí, což společně se zdokonaleným odpružením umožňuje vyšší rychlost při průjezdu zatáčkou i celkově rychlejší zatáčení.

Maximální rychlost: 280 km/h
Motor: 998 cm3, kapal. chlazený 8ventilový vidlicový (60°) dvouválec DOHC
Výkon: 97 kW při 9500 ot./min.
Typ rámu: dvojitý hliníkový
Rozměry pneumatik: přední 120/70 17, zadní 190/50 17
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestistupňová
Hmotnost: 183 kg

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8720 (vitejdoma.cz/zabava#8065)


Přidat komentář