Motokros

Motokros se jezdí na uzavřených okruzích, přičemž se startuje pomocí speciálního sklápěcího zařízení. Široká startovní rovinka je mnohdy „na jedno použití”, o to napínavější je první zatáčka, kdy se jezdci musí srovnat do poměrně užší stopy.

Historie motokrosu

Motokros má za sebou už více než osmdesát let, a to tuto dobu měříme pouze od prvního oficiálního závodu. Ten se konal v roce 1924 v anglickém Surrey. Od té doby se spálilo v motorech hodně benzínu a od zadních kol odlétlo mnoho bahna, ale motokros na své popularitě neztratil.

První rozjezd

Motokros se jezdí na uzavřených okruzích, přičemž se startuje pomocí speciálního sklápěcího zařízení. Široká startovní rovinka je mnohdy „na jedno použití”, o to napínavější je první zatáčka, kdy se jezdci musí srovnat do poměrně užší stopy.

Závodí se většinou po určitý časový limit plus jedno nebo dvě kola. Samozřejmě, že nějaké to blátíčko motokrosovým strojům nevadí, ale jezdci potom vypadají trochu jako reklama na myčku.

Motokros se těší oblibě

I když jsou motokrosové závody divácky přitažlivé, uvažovalo se, jak terénní motocykly ukázat z ještě atraktivnějšího úhlu. Vznikl tak superkros, když přírodní tratě pod širým nebem vystřídaly umělé vytvořené dráhy v arénách a sportovních halách.

Pro diváka je takové pojetí motokrosu naprosto ideální. Ze svého místa vidí veškeré dění na trati, navíc se zde nešetří dlouhými skoky a někdy až vražednými terénními kombinacemi. Přitažlivé na této variaci motokrosu je i neustálá možnost předjetí a kontaktu na trati, což při dlouhé variantě těchto závodů nemusí být tak častým pravidlem.

Skoky jsou perlou motokrosu

A jsou to právě skoky na motokrosových speciálech, které bývají vrcholem všech superkrosů. O tom, že let na, vedle, nad, za a někdy i úplně mimo motorky je při dosažených výškách nebezpečná záležitost, svědčí mnoho zranění, která si tito freestylisté už způsobili.

Odměnou jim jsou povedené skoky, který už nemají často moc společného s motokrosem jako spíše s akrobatickou disciplínou, kde rozhodují milimetry.

Další stroje v terénu

Kromě klasického motokrosu se pořádají závody sajdkár, které jsou na tratích, plných stoupání, nerovností a vyjetých kolejí opravdovou zkouškou jezdeckého mistrovství a koordinace se spolujezdcem a rozšiřuje se i kategorie terénních čtyřkolek.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8759 (vitejdoma.cz/zabava#8301)


Přidat komentář