Dodger Viper

Dodge změnil svou představu, že bude udržovat Viper jako specialitu pro jedinou příležitost, jakmile shledali, jak nadšeně byl vůz přijat. Vedení Chrysler Corporation zahlédlo příležitost, jak dodat trochu lesku matnému obrazu této společnosti.

Dodger Viper

Dodge Viper je jeden z „nejdivočejších” superautomobilů, které jsou k mání. Je to násilnický stroj hýřící agresivitou a překypující silou. Co do prostých výkonových parametrů se může měřit se vším, co dokáže Evropa nabídnout. Je to typ vozu, který řidič ani tak neřídí, jako spíš krotí.

Vznik a původ autíčka

Viper byl původně předváděcí vůz. Byl přestaven roku 1989 na detroitském autosalonu a měl fungovat v 90. letech jako převtělení AC Cobry. Zapojení Carrolla Shelbyho (otce Cobry) a Leeho Iacoccy (tvůrce Fordu Mustang) skutečně posílilo názor, že Dodge se rozhodl vyrábět moderní sportovní vozy, které budou mít hodnoty staré školy.

Dodge změnil svou představu, že bude udržovat Viper jako specialitu pro jedinou příležitost, jakmile shledali, jak nadšeně byl vůz přijat. Vedení Chrysler Corporation zahlédlo příležitost, jak dodat trochu lesku matnému obrazu této společnosti, a ohlásilo, že vůz půjde do výroby roku 1992.

Neslaný nemastný odvar prototypu

To, co se objevilo, nebyl neslaný nemastný odvar prototypu, ale plně rozkvetlý silniční závodní vůz hýřící hrou svých svalů. Vidlicový desetiválcový motor sebrali z náklaďáku, ale pak jej Lamborghini přepracoval, aby se lépe hodil pro superautomobil. Akceleroval jako kosmická raketa, čemuž částečně napomáhala i plastová karoserie, protože vůz byl díky ní velmi lehký.

Dvě verze dohromady

Původně se Viper vyráběl jako kabriolet. Verze kupé – GTS – se ke své sestřičce bez střechy připojila roku 1996, vybavena ještě větší silou. To a lepší aerodynamika způsobily, že byla ještě rychlejší. Roku 2003 byl Viper znovu přepracován a jeho karoserie modifikována, tentokrát však nijak dramaticky.

Dodge Viper

  • Karoserie

    Všechny panely karoserie jsou laminátové a na trubkové ocelové šasi jsou buď přilepeny, nebo přišroubovány.

  • Motor

    Viper je, jak známo, jediný vůz na světě s vidlicovým desetiválcovým motorem. Se zdvihovým objemem 7 998 cm3 je tento motor také jedním z největších vůbec.

  • Pneumatiky

    Pneumatiky mají odlišné rozměry. Zadní jsou o 75 mm širší než přední, protože se musejí vypořádat s veškerou silou, kterou přenášejí na vozovku.

Technické parametry

Max. rychlost 245 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h 5,4 s
Typ motoru V10
Zdvihový objem 7 998 cm3
Max. výkon 295 kW při 4 600 ot/min
Max. kroutící moment 661 Nm při 3 600 ot/min
Hmotnost 1 580 kg
Spotřeba 4,3 km/l
Převodovka šestistupňová manuální s elektronickým řazením
Brzdy odvětrané kotoučové na všech kolech
Podvozek a karoserie ocelové trubkové šasi z dvoumístnou laminátovou karoseríí kabriolet či kupé

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8688 (vitejdoma.cz/zabava#7883)


Přidat komentář