Aprilia

Aprilia začala nejdříve v domácích motokrosových šampionátech, tam však sklízela poměrně brzy velké úspěchy. Už v roce 1977 triumfovala ve stopětadvacítkách i dvěstěpadesátkách.

Vznik společnosti

Společnost Aprilia vznikla ihned po válce v městě Noale v benátské provincii. Její zakladatel Cavalier Alberto Beggio se rozhodl pro výrobu jízdních kol a příslušenství.

To trvalo až do roku 1968, kdy se společně s otcem ocitl v čele společnosti syn Ivano. Ten nechtěl zůstat pouze u výroby bicyklů a zhruba s tuctem zaměstnanců malé továrny se pustil do výroby malých motorek.

První mopedy

Mopedy, které z této aktivity vyšly, dostaly jméno Colibri a Daniela. Ale první věhlas si Aprilia vydobyla modelem Scarabeo. Ten se vyráběl až do obsahu 125 ccm.

V roce 1974 vzešla z továrny v Noale první skutečně reprezentativní motorka označená jako RC 125, která byla prezentována na milánském autosalonu a o rok později se začala zúčastňovat závodů.

Postupně, ale jistě

Aprilia začala nejdříve v domácích motokrosových šampionátech, tam však sklízela poměrně brzy velké úspěchy. Už v roce 1977 triumfovala ve stopětadvacítkách i dvěstěpadesátkách. Postupně se začala prosazovat i na evropské a světové scéně, především v nižších kubaturách.

Motocykly Aprilia v té době začaly pronikat i na světové trhy, ročně jich tato italská továrna vyrobila na konci sedmé dekády kolem 12 tisíc kusů.

První potíže

Na začátku osmdesátých let procházel motocyklový průmysl krizí, do něhož se zapletla i Aprilia. Jediným jejím východiskem bylo začít vyrábět i jiné druhy motorek. A tak k motokrosovým soutěžním strojům a mopedům, přibyly i cestovní motocykly a endura.

Nový impuls

Prvním silničním motocyklem se stala Aprilia ST 125 z roku 1983, kterou následoval daleko sportovnější model STX a rovněž bylo vyrobeno enduro ETX jak stopětadvacítka a třistapadesátka.

Novým impulsem a postrčením značky Aprilia mezi do té doby kralující japonské výrobce bylo vítězství Lorise Reggianiho v roce 1987 v San Marinu v silničních dvěstěpadesátkách.

New Pionýr sklízí úspěchy

Aprilia se v devadesátých letech dočkala i celkového vítězství v šampionátu nejen v silničních motocyklech (Alessandro Gramini v roce 1992), ale třeba i v kategorii trialu. Sportovní úspěchy se nemohly neodrazit i v komerčním sektoru a po motocyklech z Noale byla velká poptávka, která vedla k neustálému rozšiřování výroby.

Na český trh se vrací retro - New Pionýr sklízí úspěchy

Vývoj v dnešní době

Nyní patří Aprilia pod společnost Piaggio & C. SpA, která se rozšířením o novou značku stala čtvrtým největším výrobcem motocyklů na světě s produkcí přes 600 tisíc kusů ročně a se zastoupením v 50 zemích světa.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8774 (vitejdoma.cz/zabava#8354)


Přidat komentář