Michael Schumacher

Michael Schumacher, je bezesporu nejlepším jezdcem v historii celé Formule 1. Tento třicetisedmiletý pilot Formule 1 stačil za svůj život vyhrát sedmkrát titul Mistra světa ve Formuli 1 a zapsat se tak do dějin.

Základní informace

Michael Schumacher, je bezesporu nejlepším jezdcem v historii celé Formule 1. Tento třicetisedmiletý pilot Formule 1 stačil za svůj život vyhrát sedmkrát titul Mistra světa ve Formuli 1 a zapsat se tak do dějin.

  • Datum narození:

    03.01.1969

  • Znamení:

    Kozoroh

  • Místo narození:

    Hürth-Hermülheim, Německo

  • Výška:

    174 cm

  • Váha:

    68 kg

  • Partner:

    manželka - Corinna Betsch od 1.8.1995

  • Děti:

    dcera Gina-Maria (narozena 19.01.1997) a syn Mick (narozen 22.03.1999)

  • Bratr:

    Ralf (narozen 30.6.1975, závodník Formule 1)

  • Záliby:

    fotbal, tenis, plavání a lyžování

  • Celkový počet vítězství:

    91

  • Celkový počet bodů:

    1364

Jeho počátky

Michael Schumacher zahájil svou sportovní kariéru na motokárách. Jeho otec Rolf, který motokáry stavěl, ho k tomuto sportu přivedl již ve 4 letech a protože v Karpenu byla motokárová dráha, trénoval. Michael závodil již od 12 let, kde poprvé startoval na oficiálním Mistrovství Německa. Německé předpisy dovolují start jezdcům starším 14 let, ale díky otci Rolfovi, který mu sehnal potřebná povolení, mohl Michael odstartovat.

Sportovní duch ve všech směrech

  • Rok 1984 – Michael Schumacher se stává juniorským mistrem Německa.
  • Rok 1985 – obhajuje svůj titul juniorského mistra Německa.
  • Rok 1985 – finalista Mistrovství světa.
  • Rok 1986 – Michael Schumacher si vybojoval 3. místo na Mistrovství Německa.
  • Rok 1986 – Michael skončil na 3. místě v Mistrovství Evropy.
  • Rok 1987 – stává se Mistrem Německa.
  • Rok 1987 – Mistr Evropy

Kdy poprvé seděl ve formuli 1

Rokem 1988 začala pro Schumachera nová závodní kariéra ve formulových vozech, když zvítězil v 9 závodech Formule Konig a stal se německým šampiónem. Ten samý rok ještě stihl jet čtyři závody evropského mistrovství Formule Ford 1600 a po vítězství v Zandvoortu si zajistil druhé místo na Mistrovství Evropy a 6. místo na Mistrovství Německa Formule Ford 1600.

Formule 3000

V roce 1989 podepsal Michael smlouvu s týmem WTS v německém Mistrovství Formule 3. Michael skončil druhý, pouze jeden bod za Wendlingerem. V Macau zvítězil Michael Schumacher v první jízdě, ale protože ostatní nedokončil, nebyl klasifikován. V roce 1990 se stal mistrem. Michael také zvítězil i v prestižním závodě Grand Prix Macau. S vozem Mercedes startoval ve skupině C a zvítězil, v Mexiku spolu s Massem byl druhý, v Dijonu a Nurburgringu také bodoval. V celkovém mistrovství končí na pátém místě s 21 body.

Jeho první mistroství světa

Svůj první závod F1 absolvoval Schumacher v roce 1991 s týmem Jordan. Rok poté přestoupil do týmu Benneton. V roce 1992 vyhrál svůj první závod v Belgii a celkově skončil Michael Schumacher třetí. Svůj první mistrovský titul získal v roce 1994 a následující rok jej obhájil.V týmu Ferrari začal Michael jezdit od roku 1996.

Jak plynul čas ve Formuli 1

  • 1991 – V roce 1991 začíná Michael Schumacher s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech se umístil na druhém místě v Silverstone, pátém v Le Mans a také se stal vítězem v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan nabídl Michaelovi místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher se kvalifikoval na 7. místě.
  • 1992 – Michael se umístil na pátém místě v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů.
  • 1993 – Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.
  • 1994 – Michael Schumacher vítězí šesti Grand Prix z úvodních sedmi závodů. Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Poté následovala další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Oba jezdci skončili po vzájemné kolizi mimo trať. Schumacher se ale i přesto stal Mistrem světa.
  • 1995 – Sezónu zahájil Schumacher vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva, které nebylo povoleno novými předpisy. Michael Schumacher následně vyhrál závod ve Španělsku a Monaku , čímž se vrátil do čela mistrovství světa. Schumacher se stává podruhé Mistrem světa.
  • 1996 - Schumacher začíná závodit za Ferrari. První vítězství přišlo až v sedmém závodě v Grand Prix Španělska. V dalších závodech se Schumacher neumisťuje na bodovaných místech, až v Belgii a Itálii vyhrál další závody, které mu zajistili třetí místo v šampionátu.
  • 1997 - V sezóně znovu dominuje Williams a Michael dokáže konturovat až v Grand Prix Monaka. Další vítězství přišlo v Kanadě, kde závod byl ukončen po havárii Panise. Ve VC Francie a Belgie opět vítězí. V posledním závodě Michael Schumacher úmyslně naráží do jezdce Villeneuva , aby ho vyřadil ze závodu. Toto nesportovní chování zajistilo diskvalifikaci Michaela z celého šampionátu.
  • 1998 - Michael vyhrává poprvé v Argentině a snižuje tak náskok Hakkinena z prvních dvou závodů. Ferrari znovu dolaďovalo nedostatky nového vozu a v následných třech VC. Michael tak snížil náskok Hakkinena na pouhé dva body. Hakkinen znovu Michaelovi poodskočil, ale v Maďarsku a Itálii opět Schumacher vítězí. Skoré bylo 80 bodů Schumacher a 80 bodů Hakkinen. O mistru světa se rozhodlo až v posledním závodě, který hostila japonská Suzuki.
  • 1999 - Michael Schumacher ve VC Velké Británie havaroval a utrpěl zlomeniny nohou. I přesto, že v šesti Velkých cenách nestartoval, dokázal získat v šampionátu vybojovat 5. místo.
  • 2000 - Nový vůz, nový týmový kolega a maximální podpora týmu, to vše znamenalo vítězství v prvních třech Grand Prix. Stav po třech závodech vedl Michael Schumacher 30 bodů oproti Rubensi Barrichellovi, který měl pouhých 9 bodů. Po haváriích v Německu a Rakousku přišel Michael Schumacher o vedení, které znovu nabyl až vítězstvím v posledních čtyřech VC, a stal se tak již potřetí Mistrem světa F1.
  • 2001 - První dva závody zvládl Schumacher na 100% a o vedení se během sezóny již nenechal připravit. Vítězstvím v 9. Grand Prix si zajistil Michael čtvrtý titul.
  • 2002 - Schumacher zvítězil v 11 Grand Prix a navíc boduje ve všech závodech. Špatné ohlasy si Schumacher vysloužil především kvůli GP Rakouska, kde ho před sebe v posledním kole pustil Barrichello.
  • 2003 - Změnou systému bodování a především opožděnou premiérou nového Ferrari se Schumacherovi poněkud zkomplikovala cesta k šestému titulu. O novém Mistru světa Formule 1 se tak rozhodlo až v poslední Velké ceně.
  • 2004 - Rok 2004 byl rokem absolutní nadvlády vozu Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil v 13 velkých cenách. Michael Schumacher se stává posedmé Mistrem světa F1.
  • 2005 - Michael Schumacher se s celkovým počtem 62 bodů umístil na 3. místě.
  • 2006 - Michael Schumacher získává 2. místo s celkovým počtem 122 bodů. Zároveň ohlásil konec své kariéry ve Formuli 1.

Chvíle na okraji smrti

Rok 1995 - kvalifikace VC Brazilie - Schumacherovi se v rychlém kole zlomila řídící tyč, z havárie vyšel nezraněn.

Rok 1995 - VC San Marina - na mokré trati dostal Schumacher při výjezdu ze zatáčky smyk, nezvladatelné auto skončilo řádně poničené v únikové zóně další zatáčky, při nárazu do ochranné bariéry se jeho vůz skoro převrátil.

Rok 1995 - trénink v Belgii - v pátečním volném tréninku, dostal Michael při brzdění do zatáčky smyk, který skončil tvrdým nárazem zádí monopostu do ochranných bariér.

Rok 1998 - VC Belgie - Schumacher narazil zezadu do Davida Coultharda, který byl o kolo zpět. Schumacher přišel díky manévru o přední část vozu a pravé přední kolo. Poté co oba dojeli do boxů, Schumacher ihned sdělil Coulthartovi co si o něm myslí, málem došlo k fyzické potyčce.

Rok 1999 - VC Kanady - během nájezdu na cílovou rovinku narazil Schumacher velmi tvrdě do Zdi mistrů.

Rok 1999 - VC Velké Británie - při brždění do zatáčky Stowe selhaly Schumacherovi brzdy, následně narazil do pneumatikové bariéry ve velké rychlosti. Následkem této havárie byly zlomeniny nohou, které ho vyřadily z téměř celého zbytku sezóny.

Rok 2000 - Austrálie - v pátečním volném tréninku, vylétl Michael ze zatáčky a v poměrně velké rychlosti skončil na svodidlech.

Rok 2001 - Austrálie - v pátečním volném tréninku dostal Schumacher při brzdění do zatáčky smyk.

Rok 2001 - při testech na Imole zničil Schumacher totálně svůj monopost.

Rok 2001 - Schumacherovi se při startu VC porouchala převodovka. Michaelovi se vyhnuli všichni piloti kromě Luciana Burtiho, který vjel do jeho zádi.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8343 (vitejdoma.cz/zabava#8216)


Přidat komentář